KAN EEN COPYWRITER JOUW ORGANISATIE DICHTBIJ JE DOELGROEP BRENGEN?

Gehoord worden is een fikse uitdaging in onze overprikkelde wereld. Je wilt je als bedrijf of organisatie graag positioneren op een manier die past bij jou, je product en je doelgroepen. Scherp durven zijn, opvallen en tegelijk dicht bij jezelf blijven. Daarvoor wil je een helder beeld hebben van je bestaansreden als organisatie, je ‘purpose. Om vandaar uit de connectie aan te gaan met je klanten en stakeholders. Een copywriter heeft de tools om je daarbij te helpen.

 

WAT IS EEN COPYWRITER?

Een copywriter, ook wel tekstschrijver, kan goed schrijven, dat is duidelijk. Hij heeft taalgevoel, een grote woordenschat, bedrevenheid in het vinden van de juiste woorden en formatten. En om dát goed te kunnen, heeft hij een aantal andere skills die van waarde kunnen zijn voor jouw organisatie. De belangrijkste daarvan zijn analytische en creatieve vaardigheden. Ook sociale vaardigheden zijn voor een copywriter belangrijk. Zij of hij kan goed luisteren en observeren. Doorvragen. Een gesprek tot het gewenste einddoel leiden. Snel en grondig veel informatie tot zich nemen en er de essentie uithalen. Verbanden zien die anderen soms missen. Complexe materie – van technische informatie tot strategische ideeën – begrijpen en omzetten in heldere, toegankelijke en voor de doelgroep aansprekende teksten.

 De term ‘copy’ werd vanaf de 19de eeuw gebruikt in de krantenwereld voor ruwe nieuwsteksten. In de 20ste eeuw werd copy steeds meer gebruikt voor advertentieteksten. De term copywriter kwam toen in zwang als omschrijving voor schrijvers van advertentieteksten.

Tegenwoordig houden copywriters zich bezig met alle denkbare vormen van commerciéle of wervende tekstproductie. Bij Rebelieve.nl produceren we short copy (advertenties, posters, leaflets) en long copy (artikelen, blogs, whitepapers), maar ook scripts voor video en animatie, presentaties en meer. Zelfs naamontwikkeling voor bedrijven of concepten hoort bij het vakgebied van de copywriter.

HOE KAN EEN COPYWRITER MIJN ORGANISATIE HELPEN ONS DOELEN OM TE ZETTEN IN HELDERE BOODSCHAPPEN?

Een copywriter kan van grote meerwaarde zijn in het scherpstellen van de bestaansreden, of purpose, van je organisatie. Ook in de stappen daarna – van strategieontwikkeling tot interne en externe communicatie – kan de copywriter een verschil maken. Dat komt door zijn of haar brede perspectief en sterke analytische en creatie vaardigheden. En natuurlijk door het feit dat die eigenschappen samenkomen in een sterk en doelgroepgericht taalgevoel. Bij Rebelieve hebben we copywriters die zowel in het Nederlands als in het (native) Engels kunnen werken.

 

HOE KAN REBELIEVE JOUW ORGANISATIE HELPEN?

Rebelieve kan jouw organisatie op verschillende niveaus en manieren helpen. Van troubleshooting – een nieuwe website, een video of een pakketje beursmaterialen – tot een volledige herijking van je communicatie. Ons team van communicatiespecialisten kan je helpen met het scherp krijgen en scherp communiceren van je visie, missie en waardepropositie. Met je visuele en inhoudelijke branding. Met een Content Audit, een Content Upgrade of nieuwe Content Creatie. We kunnen een website of webshop voor je ontwikkelen, je social media beheren, pr-materialen voor je ontwerpen, video’s of animatie’s creëren.. Onze copywriters produceren zowel Nederlandse teksten als Engelse teksten. Samen helpen we jouw organisatie om haar doelen scherp te krijgen en scherp te communiceren.

WAAROM REBELIEVE?

  • Communicatiespecialisten met ruime ervaring en een brede blik
  • Sterk in zowel B2B- als B2C-communicatie
  • Internationale orientatie: Nederlands en native Engels
  • Snel schakelen
  • Prettig samenwerken
  • Een leuk team dat de krachten bundelt van veteranen en jonge honden

WELKE COMMUNICATIEDIENSTEN BIEDT REBELIEVE?

Reblieve is een tmeertalig (Engels, Nederlands) en full-service communicatiebureau. We hebben de kerndisciplines in hius om jouw organisatie te helpen voor de dage te komen en in verbinding te komen met haar doelgroepen:

 

  • Branding en advies: strategisch communicatie-advies, communicatieplannen, verbetertrajecten, purpose brainstorming, interne & externe communicatie
  • Copwriting: missie- & visie-ontwikkeling, bedrijfsverhaal creatie,  sales tools, webteksten, video scripts, whitepapers, social media posts, mailings, blogs en artikelen
  • Design: logo & huisstijl, huisstijlgids, websites, social media grids, presentaties, sales tools, brochures en banners
  • Video & animatie: bedrijfsvideo, commercials, pitches, 2D & 3D animatie, vacaturevideos, instructievideo’s
  • Social media management: LinkedIn, Facebook, Instagram, Quick Scans, contentcreatie, contentkalenders